Flytting av kontor

Fort ned, fort opp

Flytting av kontor er en omfattende prosess, og mangler i planlegging og gjennomføring kan ha store konsekvenser for effektiviteten. Kommer det ansatte på jobb på et nytt sted hvor ting ikke fungerer, kan flere dagsverk brått forsvinne. JPC har lang erfaring og rutiner som sikrer at våre kunder kommer raskt i gang, med minimal nedetid fra flyttingens start til slutt.

Grundig planlegging

Planlegging er en sentral del av en smidig flytteprosess. Noen prosesser må settes i gang lang tid i forveien for å være klare til flyttedagen. Internett er det mest kritiske, og viktig å få på plass så tidlig som mulig. Må nye linjer legges i bakken? Det kan ta opptil flere måneder. Det er derfor viktig at planleggingen skjer så tidlig som mulig. Vi har rutiner for å sikre at alt virker fra dag én, og du slipper å stå der uten tilgang til nett og andre viktige ressurser. Med god planlegging unngår man kostbar nedetid og ekstra utgifter i forbindelse med manglende datainfrastruktur.

Skreddersydd til lokalet

Det er viktig å ta lokalets egenart med i betraktningen. Lokalets størrelse, materialer og elementer som vegger og søyler har betydning for wifi-dekning og hvor mange kontaktpunkter man trenger. I befaringen lager vi varmekart av hele lokalet, som simulerer styrken på signalet i ulike deler av bygningen. Dette tilpasses så bruken av ulike deler av bygget, slik at du ikke investerer i for få eller for mange trådløspunkter.

Fasilitering fra A til Å

Vi holder i prosessen fra start til slutt og sørger for at flyttingen og alt som hører med skal gå så smidig som mulig. Vi avklarer hvilket teknisk utstyr som skal flyttes og eventuelt bestilling av nødvendig nytt utstyr, samt konfigurerer og tester alle installasjoner. Fastlinje og/eller internett med riktig hastighet må bestilles til den nye adressen. Er det behov for flere nettverkspunker må elektriker anskaffes. I en slik prosess er det ofte mange parter med i bildet og det kan fort bli uoversiktelig, misforståelser kan oppstå, og ting kan gå i glemmeboka. For å sikre god informasjonsflyt og prosjektstyring fungerer vi som kontaktpunkt for både dere og tredjepartsleverandører.

Hands-on på flyttedagen

På flyttedagen har vi support på stedet for å sikre at alt går etter planen, og tar tak i eventualiteter som måtte dukke opp. Vi har også support via fjernoppkobling. Vi tar oss av alle endringer, som DNS, firewall og lignende, og legger den siste hånd på verket slik at alt er oppe og går når flyttingen er ferdig, og de ansatte kommer til nytt kontor.

Skal du flytte kontor? Send oss en henvendelse

Vi tar gjerne en uforpliktende prat med deg, på telefon eller e-post, for å høre mer om dine behov. Fyll ut skjemaet så tar vi kontakt.

Søk

    Søk

      JPC fjernsupport

      Vi bruker cookies for å kunne gjøre brukeropplevelsen bedre for deg. Ved å fortsette å bruke disse sidene godkjenner du bruk av cookies. Les mer på vår side –  Retningslinjer for personvernerklæringer.